W dobrym kierunku

13329549_490070294526950_3090547201345124069_o

Odwiedzam nowe zloty w sezonie 2016. To, co z pewnością rzuca się w oczy to fakt, że z roku na roku ilość przybywających projektów  na polskiej scenie moto wzrasta. To cieszy. Tym bardziej dlatego, że w parze z tym „idzie” również windująca liczba osób interesujących się motoryzacją. Marki, które przeważają na ventach i zlotach pominę. Baczne oko widza dostrzega je od razu. Myślę, że Fiat stoi w tej kolejce gdzieś z tyłu. Ale to wcale nie oznacza, że nie można zbudować projektu obok którego szary przechodzień przejdzie nie zobojętniały.

MM: Jesteś właścicielem Fiata Seicento. Który to rok?

MSZ: Auto  pochodzi z  2002 roku.

MM: Jak zostałeś właścicielem auta?

MSZ: To mój pierwszy samochód. Właścicielem zostałem tak naprawdę przez przypadek, trafiła się okazja –  niski przebieg , super stan i pomyślałem czemu nie.

MM: Od początku była już jakaś wizja? Jeśli tak to jaka?

MSZ: Wizja na projekt… chyba tak jak u wszystkich maniaków. To przychodzi z czasem. Do tego wielokrotnie się zmienia. Szczegółowych planów na samochód nie było, pomysły na nowe modyfikacje przychodziły z czasem. Auto ma już drugie wydanie – na początku było czerwone z osłoną bra na masce, tak naprawdę sam nie wiedziałem jak finalnie będzie wyglądać moje Sejo.

12669441_446634278870552_4968069205055080570_nMM: Co zadecydowało o tym, że wybrałeś Włocha?

MSZ: To chyba jak u wielu, pierwsze auto i jakiś do niego sentyment, a po drugie każdy ma Hondy czy vagi. Sej to bardziej oryginalny projekt .

MM: Co zmieniło się jako pierwsze?

MSZ: Hm jako pierwsze chyba felgi.

MM: Patrząc na tego Seja w oczy rzuca się kilka smaczków. Zacznijmy od lakieru – chyba nie jest fabryczny…

MSZ: Nie, auto zostało w całości pomalowane i odświeżone, lakier pochodzi z palety BMW, a kolor to Marakesh brown

MM: Co zmieniłeś pod maską?

MSZ: Pod maską zmian wielu nie ma, chodź mam na to już plan. Obecnie został wykonany clean look oryginalnej jednostki 900, dołożyłem dolot Simota oraz wydech WM Sport.

13327473_489696174564362_4297847102810248639_nMM: Ale lakier to jedyna zmian na zewnątrz…

Z zewnątrz zostały wymienione zderzaki, przód z wersji Schumacher z obrysami w stylu USA oraz ori halogenami, zderzak tył z wersji Sporting. Wymienione lampy – przód na  bixenon Angel Eyes, wsadzone gwintowane zwieszenie przód i sportowe sprężyny MTS tył, do tego kultowe felgi Rota Smoor 13” 7j z polerowanymi rantami.

MM: Bagażnik również przyciąga wzrok osób trzecich. Co tam „mieszka” konkretnie?

MSZ: Bagażnik to moja własna wizja, kompletna zabudowa w której jest miejsce na akumulator, na model który ostatnio przyciąga oko wielu oglądających, oraz zabudowę Car Audio . Wszystko zostało wykończone eko skórą oraz czarnym materiałem.

MM: Czas na zmiany za sterem…

MSZ: Wnętrze nie przypomina już tego nudnego i seryjnego, zmienione zostały fotele na wersje Sporting obszyte w kolorystykę auta. Jest deska pokryta flokiem, podsufitka obszyta w caro, czarna. Dołożony obrotomierz w słupku, tunel środkowy z Fiata Cinquecento, sportowa kierownica z nabą 32cm i wszystkie blachy jak to w Seju pokryte czarnym materiałem.

13323672_489696164564363_486246035376091053_oMM: Auto budujesz sam? Czy jakieś firmy pomagają?

MSZ: Staram się wszystkie modyfikacje wykonywać sam, przednie lampy, obszycie całego wnętrza to też moja własnoręczna praca, która daje więcej satysfakcji niż ta wykonana w firmie tuningowej. Są jednak elementy wykonane w firmach, bo wszystkiego nie da się samemu ogarnąć, ale jest ich bardzo nie wiele.

MM: Ile trwa ten projekt?

MSZ: Samochód posiadam od ponad 3 lat, „zabawę” z tuningiem zacząłem około 2 i pół roku temu.

MM: Rozumiem więc, że to nie koniec…

MSZ: Hm planów jest mnóstwo i z każdym dniem wpadają do głowy nowe. Na pewno chciałbym zmienić w najbliższym czasie te rzeczy: dołożyć do bixenonu ringi, przeprowadzić swap silnika na 1.2 16v z Fiata Punto, co łączy się z ogarnięciem „na gotowo” komory silnika. Jest w planach również to, o czym marzy większość, czyli zawieszenie Air Raid. Trzeba iść z modą  sceny tuningowej i własnych pomysłów. Chcę by projekt stał się niepowtarzalny  i jedyny w Polsce.

13335896_489697671230879_9102235905125765691_n

MM: Dzięki za rozmowę. Udanego przerabiania!

Znajdziecie nas na fb: MINTS oraz Cztery Kółka Mariusz Majta

The following two tabs change content below.

Mariusz Majta

Rocznik 89'. Absolwent Polskiej Szkoły Reportażu. Miłośnik motoryzacji. Każdą wolną chwilę poświęcam na pisanie. Odwiedzam zloty motoryzacyjne i często piszę o nich na blogu. Dodatkową pasją jest fotografia motoryzacyjna - lubię jechać do kogoś sfotografować jego projekt i porozmawiać o pasji. Efekty mojego hobby można śledzić nie tylko tutaj, ale również na fp: Cztery Kółka Mariusz Majta.

Ostatnie wpisy Mariusz Majta (zobacz wszystkie)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>