Tuning na każdą kieszeń

10269514_1521520984757618_6779638294998516501_n

Fiat Cinquecento określany między innymi jako „Cintek” lub „Cienias” pojawił się ponad dwadzieścia lat temu. Samochód produkowany w Tychach bardzo szybko znalazł nowych użytkowników i godnie zastąpił swojego starszego brata – Fiata 126p. Z biegiem czasu Włoch wkupił się także w łaski tuningowców. W różnych szkołach przerabiania zazwyczaj górował German Style, czyli nisko, gładko i szeroko. Można było (i nadal można) spotkać „Cintka” z oryginalnym pakietem Abarth. Ale zmieniano nie tylko wygląd samochodów. Silniki również. Oczywiście na większe. Mała masa całkowita w połączeniu z większą mocą od zawsze daje dużo frajdy z prowadzenia. A przy tym nie kosztuje fortuny. Za małe pieniądze można mieć samochód zwracający uwagę osób trzecich.

Nie drogi w utrzymaniu
Właściciel prezentowanego auta postanowił na małego Fiata z dwóch głównych powodów – pierwszy, to przekonanie, że pojazd będzie tani w codziennej eksploatacji, drugi, że ten mały samochód można naprawić samemu w garażu, a przy okazji nie wydawać na to fortuny.

I tak zaczęły się…

…zmiany:
Jako pierwsze do wymiany poszło zawieszenie. Standardowy pakiet „off-road’owy” ustąpił miejsca dużo lepszemu zawieszeniu gwintowanemu. Po tej zmianie samochód poszedł mocno w dół. Mariusz sprawnie rozmyślał nad doborem felg. Wybór padł na koła Powertech 7+8j r13. To były pierwsze obręcze. Aktualnie samochód jeździ na felgach Mangels, które polakierowano na biało. Następnie ręka zmiany dotknęła całe wnętrze. Dopełnieniem był pomysł na nowy lakier. Była tylko jedna sugestia – miał rzucać się w oczy!

10003499_1521558121420571_5508395927769142848_n

Fiat Cinquecento SX
Rok produkcji: 1998
Wyposażenie: elektryczne szyby, zderzaki w kolorze nadwozia

- zawieszenie: przód gwint; tył amortyzatory skrócone i utwardzone,
- nowy lakier,
- poszerzane mangelsy 7+8.5j r13 opony 165/55 nakrętki fejkowe d1spec,
- halogeny z Seicento oklejone żółtą folią
- bagażnik dachowy z owiewką
- wygładzona klapa i maska
- rollbar,
- fotele kubełkowe Auto Jacky sport pasy czteropunktowe SCHROTH,
- deska obita filcem zamiast kanapy skrzynia z głośnikiem 30cm + wzmacniacz BLOWE    400W,
- kierownica Raid HP oryginalna czarna deska rozdzielcza,
- owiewki na przednich bocznych szybach
- wydech, pełny przelot i końcowy tłumik z dużego Fiata

Całość zajęła około roku.

10411328_1525410917701958_156045658521377385_nDylemat…
Każdy, kto postanawia odmienić wizerunek swojego auta, raz na jakiś czas zadaje sobie te pytania – zmieniać dalej, czy sprzedawać? Zostawić tak jak jest, czy iść dalej? Czy to już nie będzie przesada? Taki już los tuningowca, że chcę, aby jego auto było niepowtarzalne w każdym calu. Ale zmiany nie kończą się na jednym projekcie. I każdy zaczyna poszukiwania nowej bazy do odmiany wizerunku. Mariusza także dotknęły te dylematy. I jak już wiadomo, jego „Cienias” od dziś ma nowego właściciela. Życzymy powodzenia przy zakupie i zmianach w nowym projekcie.

Zdjęcia pochodzą z Fp auta.Znajdziecie nas na Fb: Mints oraz Cztery Kółka Mariusz Majta

10450174_1495021524074231_2704629942225888737_n

The following two tabs change content below.

Mariusz Majta

Rocznik 89'. Absolwent Polskiej Szkoły Reportażu. Miłośnik motoryzacji. Każdą wolną chwilę poświęcam na pisanie. Odwiedzam zloty motoryzacyjne i często piszę o nich na blogu. Dodatkową pasją jest fotografia motoryzacyjna - lubię jechać do kogoś sfotografować jego projekt i porozmawiać o pasji. Efekty mojego hobby można śledzić nie tylko tutaj, ale również na fp: Cztery Kółka Mariusz Majta.

Ostatnie wpisy Mariusz Majta (zobacz wszystkie)

One comment on “Tuning na każdą kieszeń
  1. No tuning w takim przypadku to rzeczywiście konkretna inwestycja w przyszłość :P Przyznam szczerze, że podziwiam, że ludzie mają w sobie tyle zapału.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>