Swift w miętowej szacie

1

Scena motoryzacyjna od zawsze była pełna różnych samochodów. Tych przerabianych głównie. Raczej pewne jest to, że style tuningowania będą ewaluowały. Przykładem na to może być szkoła przerabiania w stylu szybkich i wściekłych, która na naszym gruncie odeszła do lamusa. Ale jeden dylemat pozostanie niezmienny – wybór materii do przeróbki. Są wśród nas tacy, którzy uważają, że pewnych samochodów lepiej „nie ruszać”. Ale są także Ci, którzy lubią tę zasadę łamać. I trzeba przyznać, że wychodzi im to brawurowo. Przykładem jest ten miętowy Swift.

Z jednośladu na otwarty dach

Artur, właściciel prezentowanego Suzuki pochodzi z Gdańska. Wykonywana profesja to lakiernictwo samochodowe. Motoryzacyjny bakcyl nie przyszedł od razu. Początkowo Artur większą sympatią darzył jednoślady. Przez jakiś czas był właścicielem Suzuki GS550e z 83 roku produkcji. Ale pewnego dnia dostał pewną propozycję. Nie chciał by się Pan zmienić na Swifta Cabrio? takie pytanie padło w telefonie. Tak ruszyła pasja do japońskiej motoryzacji, tym razem czterokołowej. Po prezentowany egzemplarz pojechał na drugi koniec Polski. Do Karpacza.

2Całą arkadyjską atmosferę zakupu przerwał powrót autem do rodzinnego domu. Okazało się, że Artur kupił samochód (sprowadzony z Niemiec) od handlarza, który znając się na podstawowych trikach kamuflażu, dyskretnie ukrył schorzenia małego Japończyka… Samochód miał być jedyny w swoim rodzaju, skierowany głównie w kierunku „stanc’u”. Głównym celem projektu w dalszym ciągu jest udowodnienie, że nie tylko Hondę i Golfa można fajnie zrobić, a warto eksperymentować z innymi markami.

Specyfikacja:

Suzuki Swift 993cm
Zawieszenie: zawias – gwint Mts przerobiony z Opla Corsy,
Caberplatsy przód tył motorsport technology,
Koło: Gotti f150 na oponie Formoza 165/45
Wnętrze: fotele pół kubły z gti model mk2, pasy 3pkt Schrotch, radio Pionner dh01 2 din, głosniki Morel Tempo 6 na wzacniaczu Alpine 3522 ,kierownica i naba Momo , rollbar Concept Motor
Ospoilerowanie: Suzuki Sport
Wydech: tłumik końcowy custom z nierdzewki (2 rurka).

3Samochód ma służyć

Wielu właścicieli dba o swoje auta jak tylko może. W wielu przypadkach można spotkać się ze specjalnie ogrzewanymi garażami. To w nich dokonywane są wszystkie przeróbki i to głównie za ich sprawą możliwe jest wprowadzanie swojej listy rozwiązań. Mimo to są też właściciele, którzy używają samochodu w sezonie jesienno-zimowym. Artur swojego Swift’a użytkuje na co dzień, aż do momentu pojawienia się świeżego puchu. Wychodzi z założenia, że samochód służy do jeżdżenia, nie do stania… Aktualnie Suzuki jest na etapie przeszczepiania serca. Pod maskę trafi silnik G13b z Swifta gti 1300cm3 101km. Trzeba stwierdzić, że przy takiej budzie auto to będzie się już zdecydowanie lepiej „odpychać” od seryjnej jednostki.

Ludzie są zaskoczeni, że tak fajnie może wyglądać Swift może dobrze wyglądać, w dodatku w tym kontrowersyjnym kolorze. Sporo osób podkreśla, że w końcu widać coś ciekawego, nie tylko same Golfy i Hondy.

Wzrastająca siła

Artur lubi dzielić się swoja pasją i doświadczeniem zawodowym. Aby spopularyzować swój projekt, utworzył funpage. Obok tego stawia w dalszym ciągu na rozwój swoich mechanicznych umiejętności. Poza tym należy do nowo powstałego teamu LuckyMotion oraz drugiej ekipy Yakuza Team, które skupiają miłośników czterech kółek.

Zdjęcia wykorzystano z Fp samochodu za zgodą właściciela.

Znajdziecie nas na Facebook’u: Mints oraz Cztery Kółka Mariusz Majta

4

The following two tabs change content below.

Mariusz Majta

Rocznik 89'. Absolwent Polskiej Szkoły Reportażu. Miłośnik motoryzacji. Każdą wolną chwilę poświęcam na pisanie. Odwiedzam zloty motoryzacyjne i często piszę o nich na blogu. Dodatkową pasją jest fotografia motoryzacyjna - lubię jechać do kogoś sfotografować jego projekt i porozmawiać o pasji. Efekty mojego hobby można śledzić nie tylko tutaj, ale również na fp: Cztery Kółka Mariusz Majta.

Ostatnie wpisy Mariusz Majta (zobacz wszystkie)

One comment on “Swift w miętowej szacie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>