„Sej” z poduszkami…

a

Fiat Seicento to dla wielu kierowców samochód na co dzień. Produkcja tego trzydrzwiowego auta w fabryce w Tychach, od samego początku szybko nabrała rozpędu i mały typowy pojazd rozsławił włoski koncern, tym samym zastępując swojego starszego brata – Cinqucento. Statystyki podają, że sprzedano blisko półtora miliona egzemplarzy. Jak ta liczba przekłada się aktualnie na frekwencje Seicento na naszych drogach? Jest ich zdecydowanie mniej. Czas płynie nieubłaganie i Panda przejęła laur sprzedażowy po Seicento. Ale istnieją kierowcy, którym „Seje”  w dalszym ciągu się mocno podobają. Do tego stopnia, że wprowadzają swoje rozwiązania odmieniając ich wizerunki.

Coraz częściej spotyka się te trzydrzwiowe auta z mocniejszymi silnikami (nie tylko 1,2). Pojawiają się również egzemplarze z zawieszeniem pneumatycznym.

DANE OSOBOWE:

Fiat Seicento

Rocznik: 2000

Wersja: Sporting z falldachem

Silnik: Swap z Fiata 500; wolnossące 1.4 16v raczej seria, zrobiony tylko dolot i przelotowy układ wydechowy

Zawieszenie: AirRide; okucia by CzesławCustomizer , gwint mts, zestaw oparty o 2 zawory 5/3 Kompresor Viair 380 butla

Koła: Borbet Procast 15″ 7J oponki 165/45 lekki naciąg.

2Pokład

W wnętrzu tego Fiata odnaleźć można wszystko to, co sugeruje sportowe zacięcie właściciela. Wprawdzie decyzja o wprowadzeniu tych akcentów zapadała w chwili użytkowania auta trzeci kolejny miesiąc. Jan borykał się wówczas z kwestią znaną każdemu tunerowi – robić dalej czy sprzedawać? Samochód został w garażu i na pokład wpadły charakterystyczne „kajtkowe” elementy – kubły, szelki, klatka sportowa oraz kierownica OMP. Dodatkowo na zewnątrz pojawiły się drobne rajdowe smaczki – zapinki na masce, rozpórki, Tow Strap.

Cera

Karoseria całego samochodu „zrobiona” jest na gładko. Nie znajdziemy na niej zamków i listw bocznych. To, co zdecydowanie przylepia nasz wzrok do tego projektu to lakier. Pochodzi z palety  BMW.

Buty

Swój projekt trzeba ubrać. Istotną kwestią są tutaj felgi. Wprawdzie nie szata zdobi cesarza, ale w przypadku aut słowa te rzadko mają rację bytu. Jan często wymieniał zestaw felg. Były to między innymi koła Intra powertech 13 7J na 165/55 czy wymarzone BBS-y. Aktualnie „Sej” toczy się na obręczach Borbet Procast 15″ 7J oponki 165/45 z lekkim naciągiem.

Konkluzja

Trzeba powiedzieć jedno – może ilość tych samochodów wciąż sukcesywnie maleje, ale tych tuningowanych egzemplarzy zdecydowanie przybywa. Widać, że Fiat Seicento dalej urzeka swoją linią i małym gabarytem. Nie trzeba dodawać, że przeszczepiane serca czynią z tych trzydrzwiowych aut mocną konkurencję dla dużo młodszych i silniejszych braci.

3Znajdziecie nas na fb: MINTS oraz Cztery Kółka Mariusz Majta

The following two tabs change content below.

Mariusz Majta

Rocznik 89'. Absolwent Polskiej Szkoły Reportażu. Miłośnik motoryzacji. Każdą wolną chwilę poświęcam na pisanie. Odwiedzam zloty motoryzacyjne i często piszę o nich na blogu. Dodatkową pasją jest fotografia motoryzacyjna - lubię jechać do kogoś sfotografować jego projekt i porozmawiać o pasji. Efekty mojego hobby można śledzić nie tylko tutaj, ale również na fp: Cztery Kółka Mariusz Majta.

Ostatnie wpisy Mariusz Majta (zobacz wszystkie)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>