E30 inaczej

12

Bmw E30 to model, który na trwałe wpisał się w karty motoryzacyjne niemieckiego koncernu. Samochód, którego produkcja ruszyła na początku lat osiemdziesiątych niemalże od razu wkupił się w łaski użytkowników szosy. Na zlotach zrzeszających fanów marki można spotkać różne „e-trzydziestki”. Mimo, że każda jest inna to mianowniki takie jak: nisko, szeroko, gleba i BBS to najczęściej napotykane rozwiązania podkreślające ich wizerunek. Bartłomiej od zawsze chciał mieć swoją E30. Nie chcąc iść wytartą ścieżką obrał indywidualny kurs. I kupił auto w wersji Touring.

Zanim został posiadaczem prezentowanego auta, jeździł Fiatem 126p. Było to piętnaście lat temu, kiedy kupił go za fundusz zgromadzony z osiemnastkowej imprezy. Był koloru zielonego i to na tym aucie poznawał mechanikę. Wszystko działo się wówczas na osiedlu pod blokiem. Z biegiem lat pasja do mechaniki przerodziła się w zawód. Upływający czas zmieniał także priorytety. Bartłomiej chciał zrealizować swoje pierwsze motoryzacyjne marzenie – BMW E30. Jak sam twierdzi chciał, by jego samochód wyróżniał się na tle innych modeli. Dlatego długo szukał auta w nadwoziu Touring. Prezentowany samochód wypatrzył na portalu aukcyjnym, w komisie pod Opolem. „Bunia” była wówczas daleka do ideału – zmęczona, dość mocno zdekompletowana i zauroczoną „rudą”.

6

Auto jest z 92 roku. Pod maską pracuje silnik o pojemności 1800 centymetrów sześciennych, potocznie zwany bocianem. Legitymuje się mocą 113 koni mechanicznych. Do codziennej jazdy w zupełności wystarcza. Chcąc mocniej podkreślić indywidualne podejście do marki, Bartłomiej długo zastanawiał się nad kolorem. Ostatecznie wybór padł na Marrakesh Brown z palety biało niebieskiego śmigła. Trzeba przyznać, że na żywo prezentuje się okazale. BMW od samego początku miało zostać utrzymane w klasycznym stylu. Z zewnątrz oprócz lakieru uwagę osób trzecich zwracają koła. Są to obręcze Keskin kt3 4×9”, niektórzy myla je z firma Brock. W myśl znanych słów z niemieckiej szkoły tuningu „nisko i szeroko”, zamontowano customowe zawieszenie, lampy przednie z stylu black hella oraz dość rzadko spotykaną dokładkę Riegiera na przednim zderzaku.

Środek „Buni”został również utrzymany w klasyce. Poza doprowadzeniem wyposażenia do jak najlepszego stanu, dodatkowo została zrobiona podsufitka oraz dołożono elektryczne sterowanie szyberdachu.

 21

Plany na przyszłości są w pewnym stopniu oczywiste. Bartek chcę utrzymać swój samochód w nienagannej kondycji, co do tej pory idzie mu świetnie biorąc pod uwagę fakt, że auto nie jest garażowane i tak, jak kiedyś maluch, tak obecnie BMW nocuje pod blokiem na osiedlu. W planach jest jeszcze montaż ciekawszego wydechu.

Po tym aucie widać, że wybór indywidualnej drogi w przeróbce, może okazać się kluczem do sukcesu. BMW Bartka w tym sezonie zapraszane jest na najlepsze imprezy w kalendarzu motoryzacyjnym, a na żywo robi jeszcze większe wrażenie. Przykładem na to może być sytuacja, która miała miejsce w trakcie wykonywania zdjęć. Pan za kierownicą Fiata Punto nie chcąc nam przeszkadzać w pracy, aby nas ominąć, wybrał drogę przez schody. Przez chwilę staliśmy w osłupieniu. Będziemy śledzić projekt na funpage’u – BMW E30 Chocolate Touring.

Znajdziecie nas na fb: MINTS oraz Cztery Kółka Mariusz Majta

14

The following two tabs change content below.

Mariusz Majta

Rocznik 89'. Absolwent Polskiej Szkoły Reportażu. Miłośnik motoryzacji. Każdą wolną chwilę poświęcam na pisanie. Odwiedzam zloty motoryzacyjne i często piszę o nich na blogu. Dodatkową pasją jest fotografia motoryzacyjna - lubię jechać do kogoś sfotografować jego projekt i porozmawiać o pasji. Efekty mojego hobby można śledzić nie tylko tutaj, ale również na fp: Cztery Kółka Mariusz Majta.

Ostatnie wpisy Mariusz Majta (zobacz wszystkie)

One comment on “E30 inaczej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>